OSTEOPATİ VE KOMPLEMENTER TERAPİ

OSTEOPATİ VE KOMPLEMENTER TERAPİ YÖNTEMLERİNDE FAYDA GÖREBİLECEK RAHATSIZLIKLARDAN BAZILARI:

- Hareket ve fonksiyon bozuklukları

- Bel, boyun, sırt ağrıları, ense, sırt ve bel adale sorunları. Fıtıklaşmalar ve kaymalar, siyatik, siyatalji

- Migren, Trigeminal Nevralji ve Gerilim tipi baş ağrıları

- Sinirsel gerginlikler, stres, gevşeyememe, kronik yorgunluk, uyku sorunları

- Burun tıkanıklığı, deviasyon, uyku apnesi, nefes alma sorunlarında

- Tüm eklem, kas ve kemik ağrıları. Eklem sertliği, kireçlenme gibi dejenerasyon ve artrozik değişiklikler

- Çocuklarda gelişim sorunu olanlar.  Otizm, spastisite, cp,  gibi nöromüsküler problemlerde

- Hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı

- Hipoaktivite, dikkat eksikliği, dalgınlık ve kooperasyon problemlerinde

- Yürüme, denge ve koordinasyon bozukluğu

- Fibromiyalji gibi myofasyal ağrılar ve kronik yorgunluk sendromunda

- Skolyoz, kifoz gibi postür sorunu olanlar, Omurga sistemine bağlı disfonksiyonlar

- Kabızlık, ishal, idrar kaçırma, hazımsızlık, gastrit, gaz, karın ağrısı, spastik kolon, pitozis ve hazım organlarının fonksiyon bozukluklarında destekleyici  olarak visseral osteopati kullanılır

- Bebeklerde yutkunma, kusma, yemek, gaz, kafa şekil bozukluğunda cranio-sakral osteopati kullanılır

- Cerrahi müdahale sonrası ağrı ve yapışıklıkların giderilmesi

- Hormon bozukluklarında destekleyici olarak

- Adet düzensizliği, ağrıları ve erken menepoz problemleri

- Dolaşım ve sirkülasyon sorunları (kan ve lenfatik sistem)

- Vertigo, denge sorunu ve baş dönmeleri

- Kaliteli uyuyamama, uyku apnesi ve sabah yorgunlukları

- Alerjik ve kronik rahatsızlıklar, akut ağrılar, çocuk ve gençlerin gelişim bozuklukları

- Romatizmal şikayetlerde osteopatiye destekleyici olarak başvurulabilir

- Kas-eklem sistemlerinin, iç organların ve bedenin merkezi kumanda sistemi olan beyin ile çevresinin rahatlatılması

- Terleme ve hormonel sorunlar

- Sürekli yorgun, halsiz, bitkin ve enerji düşüklüğü hissedenlerde

- Eklem blokajları, eklem kayması, omurga ve costa blokajları gibi mikro hareket sorunları

- Depresyon, panik atak gibi ruhsal ve duygu durum değişikliklerinde cranio-sacral osteopatiden faydalanabilirler

- Sebebi bilinmeyen; Romatizma, kireçlenme, sendrom ve psikolojiktir denilip geçiştirilen, uzak bağlantıların gözardı edilmesi sonucu sebebi araştırılmadan konulan teşhisler (10-15 dakikada anemnez bile alınamayacak zaman diliminde konulan teşhis ve tedavi yaklaşımları)

Bu kadar sorunların Osteopatiyle çözülebiliyor olması biraz mantığımızı zorlayabilir.

Osteopatik uygulamalar tıbbi ve anatomiye uygun tekniklerdir. Alternatif Tıp Değildir, ama Tıbba bakış açısı daha farklıdır.

Osteopatiyi; fizyolojik olmayan sorunları bulmak ve ortadan kaldırmak suretiyle, kişinin kendi kendini iyileştirme mekanizmasını devreye sokmak olarak özetlenebilir. Temel fikir kişiye bütüncül yaklaşmaktır.

Amaç vücudun doğal iyileşme eğilimini desteklemektir. Hedefi ağrıyı hap ya da iğnelerle bloke etmek değil, ağrıya sebep olan disfonksiyonları bulmak ve fizyolojik sınırlar dahilinde doğal ve sebebe yönelik uygulamaları gerçekleştirmektir.

Osteopati bütüncül düşünür. Önce uzun bir anamnez alır, sonrasında tepeden tırnağa osteopatik muayene yapar. Bulmuş olduğu disfonksiyonları tanımlar ve ardından da tüm bu problemlere yönelik uygulamaları aynı anda gerçekleştirir. Yukarda saydığımız sorunların hangileri varsa hepsine yönelik uygulamalar yapılabilmektedir.

Tüm sorunları aynı anda neden ortadan kaldırmak gerekir? Çünkü vücut bir bütün, her şey iç içe ve koordineli olarak çalışır. Birini düzeltip ötekisini düzeltmezsek, bozuk olan düzeltilmiş olan sorunu tekrar bozar da ondan. Sonuçta kalıcı bir uygulama olmaz.

Sizlere önerimiz Osteopati ve Komlementer terapi yöntemlerini birlikte kullanan sağlık uzmanlarına giderseniz kısa sürede etkili sonuçlar alabilirsiniz.